To get something you never had, you have to do something you never did!

perjantai 29. heinäkuuta 2011

Happily Ever After

Enkös mä joskus alottanu blogittamisen sanoilla "Once upon a time". Ja onnelliset tarinathan loppuu aina sanoihin "Happily ever after". Eli kaippa tämä siis ihan onnellinen loppu on, jos niin voi sanoa. Vaikka tulevaisuudestahan on vaikea tässä vaiheessa vielä sen enempää sanoa. Kyllä mä silti toivon ja unelmoin, että mulla olisi onnellinen tulevaisuus... elämäni loppuun asti! :)

Kotona menee ihan kivasti. Kaipaan tietty aina välillä takaisin Jenkkeihin. Joskus enemmän, joskus vähemmän. Olisi niin ihana päästä käymään siellä lukion jälkeen! Saa nähdä, onko rahaa. :) Amerikkaan ei kuitenkaan ihan noin vaan lähdetä, valitettavasti!

Amerikasta kaipaan ihmisiä tietysti eniten! Joitakin ruokiakin, kuten esim bagelseja ja leivoksia. Oreioita löytyy vielä kaapista, mutta sitten kun ne loppuu niin niitäkin saattaa kyllä tulla ikävä! Joitakin amerikkalaisia luonteenpiirteitäkin on ikävä... Sitä ystävällisyyttä, kuulumisten kyselyä kaupankin kassalla, halailua, hymyilyä jne. Suomi on aika kolkko välillä. Ja tiettekö mikä ärsyttää! Se että kun aivastan, kukaan ei ole sanomassa terveydeksi! Jenkeissä oli aina joku joka sanoi sen. :)

Ehkä eniten Amerikasta kuitenkin ikävöin sitä menoa ja meninkiä, mikä siellä oli yleensä päällä. Jos on tylsää, niin sitten kootaan kaikki kaverit yhteen ja kehitellään jotain. Ihan mitä vaan! Se oli tosi kiva tapa. Tuntuu, että täällä Suomessa (tai siis Hämeenkyrössä, missä minä asun) ei tapahdu yhtään mitään. Vaihtovuoden seurauksena on kova halu muuttaa isompiin paikkoihin siis kasvanut!

En oikein tiedä, huomaanko itsessäni mitään suurta muutosta... Vaihtareille aina sanotaan että sitten kun pääset kotiin niin huomaat kuinka kaikki on muuttunut. Mutta todellisuudessa se olen minä, joka on muuttunut. En kuitenkaan huomaa suurempia muutoksia mihinkään suuntaan. Kaikki on aina kuin ennenkin, enhän mä ole koskaan täältä pois ollutkaan? Ainakin siltä tuntuu! Ainut suurempi muutos on itsessä varmaan se, että pärjään nyt itsekseni eli paljon itsenäisempi. Mutta toinen huomattava muutos on matkailun halun kasvaminen!! En mä ennen näin paljo ole halunnut matkustella ja nähdä maailmaa. Ja jos halusin, niin rantalomat altaan vierellä on tyydyttänyt kaikki tarpeet. Tällä hetkellä halu on niiin kova päästä kiertämään vaikka Eurooppaa.. Päästä näkemään eri maiden kulttuuria ja oppia vähän kieltäkin!

Ensi kesänä suuri haaveeni olisi lähteä Italiaan katsomaan yhtä tuttuani, joka oli kesävaihtari mun ekassa host perheessä viime kesänä. Haluaisin sinne mennä kurkkaamaan millaista sen elämä on. Ja sen jälkeen ylittäisin rajan ja menisin Ranskaan moikkaamaan parasta ystävääni Jenkeistä, eli Joyta! Jos näistä unelmista tulee ensi kesänä totta, olisin ikionnellinen! :) Ainakin tällä hetkellä halu on tosi kova. Saa nähdä laantuuko tää tästä ajan kanssa.

En voi ymmärtää että uudet Rotari vaihtarit lähtee jo ensi viikolla... Muistan itseni samaan tilanteeseen. Olen onnellinen, ettei mun tarvitse kokea kaikkea taas alusta. Mutta samaan aikaan kateellinen, että uusilla vaihtareilla on kaikki hieno aika vasta edessä. Ja minä palaan takaisin rankkaan lukioelämään. Kaikki hauska loppuu aikanaan... :)

Olen rakastanut tän blogin pitämistä, mutta niin kuin sanoin: kaikki hauska loppuu aikanaan. On siis aika pistää päätökseen tämä blogi vaikka suoraan sanoen se on aika vaikeaa minulle! Jätän tämän kuitenkin tänne kaikkien luettavaksi, uusia vaihtareita kiinnostaa aina vanhojen vaihtareiden vuodet joten olen iloinen jos tästä on tulevaisuudessakin hyötyä jollekin!

Kiitos kaikille ihanille lukijoille! I love you!

With love,
Sonja

P.S. Ette te kuitenkaan ihan lopullisesti musta pääse eroon! Halukkaat voi seurata mun tylsää Suomielämääkin mun uudesta blogista. Pitäis vaan ryhdistäytyä, tehdä sinne kiva ulkoasu ja alottaa kunnolla kirjottelu. Lupaan tehdä sen tässä pian... Mutta kaikki kiinnostuneet, mars sinne!

Uusi blogini: Happily Ever After

10 kommenttia:

  1. mulla olis tässä vielä muutama kysymys, olen itse lähdössä vaihtoon noin kolmen viikon päästä, ja jännittää iha hirveesti kaikki, hyvällä ja huonolla tavalla. jos mitenkään jaksaisit vastata näihin kysymyksiin, olisin tositosi ilonen :)
    oliko sulla kavereita lentokentällä saattamassa kun lähdit suomesta? missä vaiheessa annoit perheelle tuliaiset? kattelin noita sun ostamia tuliaisia, ja jos oisit nyt lähdössä veisitkö suunnilleen samanlaiset tuliaiset tai jotain muuta/lisää? kuinka usein pääsit amerikassa shoppailemaan, ja kuljitko siellä yksin vai perheen kanssa (jos ne sut sinne vei)? kuinka usein olit yhteydessä suomen perheeseesi ja kavereihin ja miten? sähän pelasit siellä tennistä jos muistan oikein? oliko siihen try outsit ja kilpailitko? kiitos jo etukäteen! :)

    VastaaPoista
  2. Heippa!

    Oon nyt viikon päästä tosiaan lähdössä Rotareiden kautta Jenkkeihin, ja halusin tulla sanomaan, että sun blogia on ollut aivan mahtavaa seurata! Tää taitaa olla ainut vaihtariblogi, jota seurasin aktiivisesti koko viime vuoden samalla, kun unelmoin omasta vaihtovuodestani. Sun blogista on ollut mulle ihan mielettömän paljon hyötyä niin käytännön asioiden, kuin henkisen vaihtovuoteen valmistautumisen kannalta!

    Toivottavasti sun haaveet Jenkeissä vierailusta ja Euroopan kiertämisestä toteutuu, ja hyvää jatkoa sulle muutenkin :)

    VastaaPoista
  3. Anonyymi, ainahan tietenkin voi kysymyksiä laittaa, vastaan ihan mielelläni! :) Lentokentällä oli ainoostaan mun perhe saattamassa, ei kavereita ollenkaan. Perheelle taas annoin tuliaiset vissii samana iltana ku saavuin perheeseen. Suositellaan kuitenkin et odottaa et se semmone häslinki tasottuu ja antaa sit vasta. :) kyllä noi mun tuliaiset ihan hyvät oli. en kyllä ainakaan lisäis mitään! voisin jopa ottaa ehkä jotain poiskin. aika paljon annoin nimittäin. :D yleensä menin host siskojen tai kavereiden kanssa shoppaileen. en ikinä menny yksin. kuinkakohan usein sinne olisi päässy... ainakin kerran kuussa. kyllä joskus enemmänkin. suomen perheeseen olin alussa yhteydes noin kerran viikossa (skypetettiin). välillä se sit harveni. sposteja kirjottelin aika usein kans. ehkä joidenkin mielestä olin liikaa, mut mulle toi toimi noin ihan hyvin! kaikki menee omalla tyylillään. :) kavereiden kans kirjottelin ja skypetin muutaman kerran. ja joo pelasin tennistä... oli niin pieni joukkue et ei ollu varsinaisia try outseja ja pääsin ihan kisoihinkin pelaan loppukaudesta. mut isommis kouluis saattaa olla virallisemmatkin try outsit. sori ku kesti vähä vastata... onnee sulle vaihtoon!! toivottavasti tulee upee vuosi. :) älä liikaa jännitä, hyvin se menee. :)

    Juulia, kiitos kauheesti. tosi kiva jos on ollut apua näistä mun sepustuksista! onnee sullekin vaihtoon, tulee varmasti hieno vuosi ja paljon ihania uusia kokemuksia!

    VastaaPoista
  4. kiiitoos ihan hirveesti vastauksesta! :)
    jep toivottavasti kaikki menee hyvin, onneks mulla on tässä vielä vähän aikaa ennen lähtöä, niin ehdin luultavasti saada kaiken tehtyä (esim pakkaus, tuliaisten osto jne.)
    ajattelitko muuten lukea vielä vaihtovuotesi jälkeen tämän vuoden vaihtareiden blogeja? :)

    VastaaPoista
  5. Anonyymi, kyllä kaikki hyvin menee! No worries :) ja kyllä mä varmaan joitakin blogeja alan seuraileen kunhan niitä jostain löydän :)

    VastaaPoista
  6. mäki oon lueskellut sun blogia melkein koko vaihtovuotesi ajan, ja se on auttanut mua monessa asiassa ja saanut mut kiinnostumaan vaihtoon lähdöstä entistä enemmän, kiitos! :) lähen alle kahen viikon päästä vaihtoon kentuckyyn usa:han ja oon tosi innoissani!

    http://livinglifedreaming-nea.blogspot.com/

    VastaaPoista
  7. en nyt ollenkaan tiedä seuraatko vielä tän blogin kommentteja aktiivisesti, mutta kun mulla on tässä pientä pallottelua kahden järjestön välillä, toinen ns. normi järjestö ja toinen Rotary, niin osaisitko sanoo mitään semmosia juttuja mitkä on noussu esiin Rotaryn toiminnassa verrattuna normijärjestöön niinkun esim parempia puolia Rotaryssä kun pitäis saada jotain selvyyttä tähän että kumman nyt valitsis 2012-2013 vaihtarivuodelleni! :) anteeks ihan kamalasti tästä sekalaisuudesta, ja kiitos jo etukäteen jos osaat eritellä tollee pyytämälläni tavalla, vaikka vaikeeta se ehkä onki kun sinä et tosiaan molempien järjestöjen kautta ole ollut vaihdossa :D

    mutta oikeesti kovasti kiitosta jos tähän pystyt vastaan!!! :) ja ps. tosi kiva blogi sulla!

    VastaaPoista
  8. nea, kiva jos mun blogista on ollu hyötyä! toivottavasti sulla on mahtavaa aikaa siellä kentuckyssä!:)

    Ilona, suosittelen tosi tosi lämpimästi Rotaryä. Jos jotain parempia puolia siitä sanoisin normijärjestöihin verrattuna niin Rotaryhän ei oo mikään kaupallinen järjestö, sille ei oo tärkeetä rahalliset voitot tms. siellä oikeesti halutaan et sulle tulee upee vuosi ja kohtelu on sen mukasta! sulla on älyttömän iso turvaverkko jo täällä suomessa mutta erityisesti sit siellä maassa. Toinen hyvä puoli on sit tietty toi hinta. Onhan Rotary paljon halvempi ku normijärjestöt ihan vaan sen takia, että Rotary ei tosiaan oo minkään voittojen perässä. Itse nään hyvänä puolena myös perheiden vaihdon. Koin sen itse tosi kivaks vaikka perheistä tykkäsinkin. Näkee kuitenkin vähän erilaista elämää ja saa ehkä vähä enemmän irti koko vuodesta kun vain yhdes perhees. Sit rotaryt järjestää tosi kivoja leirejä ja matkoja siel maassa. riippuu tosin maasta ja piiristä mut jotain kivoja tapaamisia on yleensä kyllä luvassa!:)vaikka kyllä noita normitki järjestöt jonkinverran järjestelee!

    tossa nyt jotain mitä tuli mieleen. itse en oo ikinä katunu rotareiden valitsemista ja en oo varmaan kertaakaan lukenu huonoja kommentteja rotaryn toiminnasta. varmasti yli 90 prosenttia on ollut tyytyväisiä vuoteensa ja järjestön toimintaan! :)

    VastaaPoista
  9. voi miten kiva kuulla!! joo siis mun iskä on kans ollu rotaryn kautta vaihdossa ja sitä se kovasti koittaa mulle suositella ja on kyllä sanonu noi ihan samat jutut ku sinäki, joten kyllä se aika varmalta tuntuu :) toi perheiden vaihto oli semmone että mitä mietin että ääää, onko se hyvä vai huono puoli, mutta sainkin siihenkin nyt sulta vastauksen! :) kiitti tosi kovasti että pystyit vastaan mun epäselvyyksistä huolimatta!!! uskon että valitsen oikeen reitin, kiiitos vielä kerran sulle :))

    VastaaPoista
  10. Ihana blogi!! Olis niin upeet asua New Yorkissa.. Miltä tuntuu olla kotona =)?

    VastaaPoista