To get something you never had, you have to do something you never did!

keskiviikko 22. syyskuuta 2010

My home here!

Keskiviikko ja olen kello 5 kotona jo? Ihmeellistä, mutta totta. Tennis peli peruttiin sateen takia, joten siinä syy. Nyt on kuitenkin hieman ylimääräistä aikaa ja voin laittaa vähän kuvia tästä talosta missä asun!




Tuossa muutama kuva talosta ulkoa. Siirrytään sitten sisälle!



Tuossa on siis keittiö ja ruokailutila (mikälie). Pahoittelen, että keittiö on hieman sotkuinen, mutta harvemmin sitä ton siistimpänä näkee. :D Noi kurkut on näiden omasta puutarhasta. Nää kasvattaa kurkkuja, tomaatteja, salaattia ja raparperiä omassa pihassa. :)



Toi flyygeli on ihana! Oon aina unelmoinut omistavani flyygelin. Aika vähän oon kuitenkin tota soitellut. Ei sitä oikein kehtaa mennä soitteleen, kun kaikki oleskelee samassa huoneessa ja en kuitenkaan mikään erikoisen hyvä tossa pianon soittamisessa ole. Yks päivä tässä kaikki kuitenkin soiteltiin pianoa vähän. :) Host äiti, minä ja lopuksi host isä! En tiennyt, että sekin osaa soittaa pianoa. Ja hyvin vielä soittikin!




Minun huoneeni (vai pitäisikö sanoa, minun kerrokseni)! Tämä talo on siis kolmikerroksinen ja alin kerros on puoliksi maan alla. Ja alin kerros on siis minun valtakuntaani. Minulla on tuollainen olohuoneen tapainen isompi huone, jossa on sohva ja pienempi piano ja jotain muuta. Sitten on pienempi huone, jossa on sänky, lipasto ja vaatekomero. Nuo kaksi alimmaista kuvaa on otettu ihan ensimmäisenä päivänä, kun en ollut vielä purkanut laukkuja. Näkisitte nyt tuon pienemmän huoneen... Ei ihan noin siisti. :D

Nyt olen parin päivän sisällä huomannut, että tämä alin kerros on jäätävän kylmä! Kun nuo rappuset kävelee alas, kyllä huomaa eron lämpötilassa. Ihan kuin ulos astuisi. Ei ihme, että on ollut vaikea aamulla vaihtaa vaatteita, kun on niin kamalan kylmä! Täytyy varmaan host äidille vähän vihjaista, että lämmittäisi tätä alakertaakin vähän.

Muita huoneita tässä talossa on mm. vanhempien makkari, Carolinen huone, työhuone ja kylpyhuone, mutta ei ne nyt niin kovin kuvattavan arvoisia huoneita ole. Noista kuvista saatte jonkinlaista käsitystä, missä asustelen tällä hetkellä. Odotan muuttoa seuraavaan perheeseen sen takia, että Moorejen talo oli aivan älyttömän hieno ja se on niin paljon lähempänä koulua. Voin herätä varmaan puoli tuntia myöhemmin muuton jälkeen. Mutta kyllä mä täällä viihdyn. :)



Tässä myös pari kuvaa tämän talon eläimistä. Ylemmässä kuvassa Gus ja alemmassa kissa, jolla ei ole nimeä. :D Sitä kutsutaan vain kissaksi. Täällä on myös kaksi muuta koiraa, Molly ja Bendo, mutta ei ole niistä nyt kuvia. Gus kävi eilen lääkärissä ja lääkäri totesi, että sillä on kasvain jossain jalkojen lähettyvillä. :( Ei se kuitenkaan häiritse ollenkaan, joten ainakaan vielä sille ei tehdä mitään. Eikä sitä vissiin muutenkaan leikata, koska leikkaus saattaisi tehdä koirasta kävelykyvyttömän (onko toi suomenkieltä?).

Ja mulla on EHKÄ kolmas host perhe!! Tenniksen joukkue illallisella yksi tyttö Kathryn yhtäkkiä sanoi, että niiden perhe on ehkä mun kolmas perhe. Olin ihan ihmeissäni. Kathryn on sophomore, eli kaksi vuotta mua nuorempi. Mutta tosi mukava tyttö kuitenkin! :) Ja jos niiden perhe on mun kolmas perhe, niin pääsen niiden kanssa kuulemma Floridaan huhtikuussa!! Aaaaaa, olin ihan sekaisin kun kuulin tosta! Nyt yritän olla kärsivällinen ja odottaa lopullista tietoa mun kolmannesta perheestä. :) Täytyy vain toivoa, että se olisi Kathrynin perhe!

12 kommenttia:

  1. Löysin tämän sun blogin ja ajattelin alkaa seuraamaan! Olisin tosi kiinnostunut vaihtovuodesta itsekin mutta se taitaa jäädä haaveeksi ja loppujen lopuksi en tiedä uskaltaisinko lähteä. :) Mutta onnea sulle kun oot päässyt matkaan!

    Ihana tuo talo! Varsinkin nuo ulkoportaat ovat tosi suloiset. Itse vähän vierastan tuota Rotaryn perheenvaihtojuttua, mutta kyllä sekin toisaalta vois olla ihan kiva. :)

    Toivottavasti kirjottelet pian lisää!

    VastaaPoista
  2. Muutama vuosi sitten ajattelin ihan samanlailla kun sä! Kiinnostusta vaihtarivuoteen oli mutta koko ajan oli semmonen ajatus, etten kuitenkaan uskalla lähteä. Täällä sitä kuitenkin ollaan! :D

    Itse tykkään perheen vaihdosta! Onhan siinä huonotkin puolet mutta silti tykkään siitä. :) Vaikka oikeastaan aluksi vierastin sitä kun kuulin että rotareilla on sellanen käytäntö. Nyt olen kuitenkin enemmän kuin tyytyväinen! :)

    VastaaPoista
  3. etkös sä tuukaan sieltä takasin 1½kk:N jälkeen? et oot siel 12kk? ku eiks ne vaihdot yleensä oo sen 10½kk....? koska jos oot 10kk nii oot heinäkuussa jo suomessa...

    VastaaPoista
  4. Sonja! oh god, it's so weird to see walton's house, everything i remember so clearly! and the room you are sleeping in it's the same where i lived when i was there.. i miss all that so much! have a good time, and i promise i'll respond to your email asap :)
    Laura

    VastaaPoista
  5. Anonyymi, voi etta ma sekoilen ton kuukauden kanssa!! Porukoille sanoin et helmikuussa ja tanne kirjotin et heinakuussa. Todellisuudessa Floridan matka sijoittuu HUHTIKUULLE!! Korjasin sen nyt tohon blogiteksiinkin. :DD Eli joo, oon taalla sen 10-11kk. En ihan tarkalleen tieda viela paluupaivaa.

    Laura, oh i can believe it's weird to see same places again! :) And take your time! My respond took forever so you are fine! :)

    VastaaPoista
  6. Sikahieno talo... ja viel parempaa tiedos ton jälkee :) kiva. En oo ees kateellinen tippaakaaa , en edes maissinjuvän vertaa.

    Kummasta perheestä pidät enemmä? :--)

    VastaaPoista
  7. Sami, en osaa sanoo kummasta perheestä tykkään enemmä, ku siinä toisessa perheessä oon asunu vaivaset kaks päivää. Sen näkee sit ku siel on asunu vähä pidempää.

    VastaaPoista
  8. Ihana talo! Tulee vähän noista ulkopuolelta otetuista kuvista mieleen suomalaiset kesämökit, mut niinku talon eikä mökin kokonen :D Kiva ku se on tolleen vähän metsässä eikä heti jonkun moottoritien vieressä... Ja vähä siisti juttu toi Florida-reissu :) Aaaa haluun jo vaihtoon :D

    VastaaPoista
  9. Nef, haha mun äiti sano ihan samaa. :) et on vähän niinku suomen kesämökki. no kieltämättä! :D

    VastaaPoista
  10. Siisti talo.Toi floridan reissu kuulostaa tosi kivalta.. :)

    VastaaPoista
  11. Pärjääkö tuolla usassa ihan keskiverto englannilla? oon ollu saksassa viikon pariin otteeseen (koulu juttuja) ja käsillä selittämällä ja muutenkin selviydyin ongelmitta mutta kun enkku on noiden äidinkieli niin tajuaako ne samalla tavalla mitä tarkotan? hyvä jos ymmärsit :D
    Ite haluaisin niiiiiiin usaan mutta toisaalta pelkään miten voin olla vuoden pois kotoo näkemättä ketään mutta samaan aikaan haluaisin lähtee :D onks sulle tullu montaa kertaa sellasta hirveetä "ahdistuneisuutta" kun kukaan ei ymmärrä suomee?

    VastaaPoista
  12. Anonyymi, pärjää pärjää! Ite pelkäsin samaa. Suomessa olin aikalailla keskiverto, täällä heti ekasta päivästä lähtien oon kuitenkin kuullut kuinka mun englanti on loistava! Mun englanti on kolmesta muusta vaihtarista parhain, ja loistavasti nekin pärjää! Aina on onneksi kädet sun muut eleet käytössä ja aina saan asiani sanottua jollain tavalla. :) Ei kannata pelätä ettet pärjäis! ei oo oikeestaan tullu ahdistuneisuutta siitä ettei muut ymmärrä suomee. joskus ärsyttää ku yrittää jotain yhtä sanaa miettiä eikä tiedä miten sen vois kiertää. mutta ei se niin vakavaa oo. :) ihmeen hyvin oon kielen kanssa pärjänny!

    VastaaPoista